Skip navigation

A SZAKTÁRGYI ÉRTÉKELÉS

A pedagógiában és a szaktárgyi módszertanokban az értékelés fogalma alatt – annak köznapi értelmezésétől eltérően – nem egyszerűen a kitűzött tantárgyi és pedagógiai célkitűzéseink megvalósulásának minősítését értjük. Az értékelés összetett folyamat, melynek két, szervesen összefonódó mozzanata van: a tanítási-tanulási folyamat eredményességére vonatkozó információk gyűjtése (régebben tudásellenőrzésnek, ma már inkább kompetenciamérésnek tekintjük ez a műveletet), majd a gyűjtött információk mennyiségi és/vagy minőségi szempontú értelmezése (osztályozás és/vagy szöveges értékelés formájában).

FELHASZNÁLT ÉS AJÁNLOTT IRODALOM

Falus I. (szerk., 2000): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.

Golnhofer E. (1998): A pedagógiai értékelés. In. Falus I. (szerk.): Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 392-417.

Kiss M., Mezősi K., Pavlik O-né (1997): Értékelés a pedagógiában. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

Mándics D. (2005): A tanítás eredményeinek megállapítása. In: Bodzsár, É. (szerk.): Kézikönyv a biológiatanítás szakmódszertanához. Trefort Kiadó, Budapest.

Mészáros A. (szerk., 2002): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.

Prievera T. (2015): A 21. századi tanár. Neteducatio, Budapest.